torsdag 19 maj 2011

Panik-pasta

Upplagd av Mamasnest kl. 21:48
Jag har inte mått så bra den här veckan, därför har jag haft lite dålig koll på vad som finns hemma. I eftermiddags insåg jag att jag inte hade någon middag planerad till kvällen och ingen ork att ta sig till en affär. Med andra ord blev det en panik-pasta, som barnen var väldigt nöjda med.



Jag glömde ta kort på den när den låg på tallriken, men jag kan ju bjuda på receptet jag höftade ihop:

2 burkar tonfisk i vatten
2 dl lätt creme fraiche
1 dl chilisås
1 dl riven ost med mycket smak, jag använde Västerbottenost
vitpeppar + kryddor efter smak

Vi gillar inte fullkornspasta men äter alltid vit fiberpasta.

Till detta åt vi broccoli, någon som barnen alltid slåss om. Kan det vara för att det ser ut som små träd?!

0 kommentarer on "Panik-pasta"

Skicka en kommentar

 

Mamasnest Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez